söndag 20 februari 2011

Hurra vad jag blev glad

Detta får bli mitt första inlägg på svenska och om något som ej handlar om interiör utan om; att jag har fått blogg-utmärkelse!!

Min fd kollega Frida har en härlig, välskriven blogg om livets tankar: Valadona Stories och hon har varit vänlig nog att tilldela mig denna utmärkelse. Jag älskar att hålla på med bloggen och visst är det oerhört roligt när någon gillar det jag gör... Min man brukar skratta över min entusiasm när jag får en kommentar i ett inlägg, hur glad jag blir. Så tack till er som läser min blogg! I utmärkelsen ingår att man ska svara på några frågor, så då gör jag det nu.

1, TA UPP NÄRMASTE BOK, SLÅ UPP SIDAN 18, RAD 4. VAD STÅR DET DÄR?

Eftersom jag är småbarnsmamma och vårt bibliotek fortfarande är nerpackat från flytten så vimlar det inte av böcker runt om kring mig just nu. För några veckor sedan fick jag The Selby is in your place och i den står det: Ingenting. Däremot några fina bilder från Ozzie Wright & Mylee Fitzgeralds hem.

2, VAD VAR DET SENASTE DU SÅG PÅ TV?

I går kväll såg jag reprisen på Solsidan avsnitt 4 (tror jag). För andra gången skall tilläggas och jag skrattade lika mycket båda gångerna.

3, BORTSETT FRÅN DATORN, VAD HÖR DU PÅ JUST NU?

Min son som snarkar i soffan och tyst spelandes Melody Gardot, tröttnar aldrig.

4, NÄR VAR DU SENAST UTOMHUS OCH VAD GJORDE DU DÅ?

Eftersom Axel (sonen) kräktes hela natten så är utgång inget jag tänkt på idag. Men vi var på 40 års fest igår och då vandrade jag runt Ullevi i mörkret för att hitta ingången till boxklubben (festen var där) och det kändes allt annat än säkert.

5, VAD HAR DU PÅ DIG?

Som sagt, jag har varit hemma hela dagen... Men jag är av uppfattningen att "myskläder" skall vara snygga (de används ju mest av alla plagg jag äger) så därför har jag investerat i kvalité. Kashmir plagg från Loft, snygga och lediga.

6, VILKEN VAR DEN SENASTE FILMEN DU SÅG?

Tyvärr blir svaret på frågan Wall Street Money never sleeps. Ingen direkt kvalitetsrulle.

7, SKULLE DU ÖVERVÄGA ATT FLYTTA UTOMLANDS?

JA. Jag har bott utomlands vid tre tillfällen (Kanada, Frankrike och Tyskland) och självklart vill jag iväg igen. Likaså min man, tack och lov. I vintras när det var som kallast, ringde min syster och på fullt allvar frågade om vi ville flytta till Mallorca tillsammans med dem och bo i kollektiv. JA, kom spontant. Sen är man ju lite mesig och börjar tveka. Det är ju inte lika lätt nu när familj och hus ingår i ens liv. Men, absolut nån gång till i livet skall det bli! Gustaf och jag brukar drömma om att öppna ett B&B nån stans i södra Europa (och den drömmen är vi ju helt ensamna om...eller hur! )

Nu ska jag ge priset vidare till bloggare jag tycker om. Frida, eftersom jag fick utmärkelsen av dig gissar jag att det blir konstigt att ge tillbaka den men jag hoppas du vet om hur bra och intressant du skriver. Du berör med dina texter!

I mitt huvud finns för övrigt mest designbloggar just nu så därför håller jag mig till det temat:

Weronica, en mammas dag är en härlig blogg med mycket fina foton från hennes hem. Alltid välskriven och personlig.

Trendenser, av Frida Berlund. En av Sveriges största bloggare, och inte utan anledning. Även Frida visar mycket fint egentagna foton blandat med trendinformation om inredning.

Mackapär av Ulrika Kullenberg. Inte bara jobbar hon med att ta fram en nyproduktion av Tripex lampan (som jag VILL HA) utan hon har en mycket skön blogg.

Today you inspired me av Johanna. Min A B S O L U T A favoritblogg. Underbar blandning av allt vackert man kan tänka sig. Alltid lika roligt att besöka och inspireras av!

Det finns ett dussin bloggar till som lätt kvalar in till utmärkelser, men de får nämnas vid ett annat tillfälle. Trevlig fortsatt söndag!

7 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen! Alltid lika härligt att följa dina inlägg!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa dig pâ svenska och att få höra lite om din vardag :)!! Det var ju som en extra bonus jag fick! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Johanna (Viktors mamma)20 februari 2011 kl. 20:05

    Vilken jättefin blogg du har, verkligen! Mycket inspiration och mycket fina foton! Trist att Axel är sjuk, Viktor hade sett fram emot att leka på dagis imorgon. Hoppas han piggar på sig snart! /J

    SvaraRadera
  4. Oj, tack!! :)
    Kram och trevlig måndag
    PS: min son heter också Axel :)

    SvaraRadera
  5. Tack snälla snälla snälla! Vad glad jag blir! Vilken härlig måndagskvällskick!

    SvaraRadera
  6. Ååååååh, tack tack tack!!
    Vilken glädjande och smickrande nyhet, söt du är!

    SvaraRadera